Sunday, April 8, 2012

Let's join World Prayer Assembly 2012 (Better Future)

Lots of things happening in this world, like natural disasters, poverty, chaos, economic crisis, bad morality in kids and young generation, global warming, etc. 
Banyak hal yang terjadi di dunia ini seperti, bencana alam, kemiskinan, kekacauan, krisis ekonomi, moral yang rusak di dapati dalam genereasi anak-anak penerus bangsa, pemanasan bumi dan banyak hal lainnya.

As we concern about those things, we still have hope for a better future. I mentioned before in my previous blog about how I fall in love with South Korea (click here). This country experienced a huge transformation after they decided to pray in unity for the nation. Now you can see South Korea has been changed completely. 
Walaupun kita prihatin dengan semua yang sudah disebutkan di atas, kita masih mempunyai harapan untuk masa depan yang lebih baik. Saya pernah menulis di blog saya sebelumnya "Mengapa saya jatuh cinta kepada Korea Selatan." (buka di sini). Negara ini mengalami transformasi besar setelah mereka mengambil keputusan untuk berdoa bagi bangsa mereka. Sekarang saudara dapat melihat Korea Selatan sudah berubah total.


We can change the situation with our unity in prayer.
This time, World Prayer Assembly will be held in Indonesia in May 17th 2012. Thousands of believers of all denomination will gather together in national stadium in Jakarta for a massive prayer meeting.
Read more information : http://www.wpa2012.org/ 
Kita dapat merubah keadaan dengan bersatu dalam doa. Kali ini acara WPA ( Doa Sedunia) akan diadakan di Indonesia tanggal 17 Mei 2012. Ribuan pemercaya dari berbagai denominasi akan bergabung doa bersama-sama di stadium nasional di Jakarta serentak juga di ratusan kota masing-masing.
Baca informasi : http://www.wpa2012.org/ 

Video with English Subtitle

Video in Indonesian